Challenge, v preklade výzva na súťaž,súboj, alebo riešenie zložitého problému. V poslednom čase aj vďaka sociálnym sietiam sa tento termín začal spájať so športom. V podstate ide o definovanie cieľa a stanovenie plánu na jeho dosiahnutie.
Momentálne mám dva. Jedným je "handstand", teda stojka na rukách minimálne na desať sekúnd bez pomoci. Oslovila som svojho bratranca, ktorý trénuje gymnastiku. Ten mi odporučil posilnenie "korzetu", oblasti ramien a rúk, tréning pri stene a jógový "downward dog". Cieľ plánujem zvládnuť do konca leta. Oponentom mi je môj priateľ, ktorý na oplátku sľúbil, že si do konca leta vytvaruje brucho :) na výsledok sa veeeľmi teším a držím mu palce.


Druhým je známy "squat challenge", teda drepovanie ako o život. Používam tento upravený plán.

Zatiaľ som na 155tich drepoch a vidím celkom pekné výsledky. Riťka sa zdvihla, stehná sa už tak netrasú a nahováram si, že aj celulitída ma trošku opúšťa.
Priznám sa, keby som neobjavila obrázok plánu na internete a fotky ľudí po absolvovaní challengu, ani náhodou by mi nenapadlo každý deň (dobre, tak každý druhý :) ) robiť drepy. Dá sa povedať, že sú motiváciou, návodom ku úspechu a vďaka plánovému charakteru nebudete mať v cvičení chaos. Veď to určite dobre poznáte. Prvý deň po tom, ako si dáte predsavzatie driete v posilovni, na druhý deň rozdýchavate svalovku a do týždňa na predsavzatie zabudnete. Ak si svoj challenge vytlačíte, prípadne prilepíte motivačnú fotku ako by mal vyzerať výsledok, vaše predsavzatie dostane celkom nový impulz.
Nefunguje to len v športe. Leto je na výzvy ako stvorené. Čo takto naučiť sa cudzí jazyk, alebo naučiť sa tancovať salsu ako bohyňa? Budem veľmi rada, ak sa v komentároch podelíte o svoje vlastné boje a úspechy :)